mijn afgelopen weken - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu mijn afgelopen weken - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

mijn afgelopen weken

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

01 November 2014 | Australië, Coober Pedy

Lieve allemaal
Ik kwam erachter dat ik al een tijdje niets van mij heb laten horen. Vandaar nu even een update met mijn dagboek naast mij.
De vorige keer was ik net in Canberra aangekomen en ben daar toen nog twee dagen geweest. In die dagen veel gelopen om alles te kunnen zien. Een jongen uit Darwin tegen het lijf gelopen en hij zal mijn private tourguide zijn als ik daar ben:) haha
Verder vlogen de papegaaien mij in Canberra om de oren. Echt heel gaaf.
Heb een rondleiding in het parlementsgebouw gekregen wat erg indrukwekkend was.
Pannenkoeken proberen te bakken met wel 5 verschillende pannen maar ze waren allemaal zo slecht dat mijn pannenkoeken totaal mislukt zijn en ik maar een magnetron lasagne heb gekocht.
Hitte allergie voor twee dagen op mijn benen maar daarna gelukkig over.
Heerlijk zwembad en sauna in het hostel:)
The australian war memorial museum was ook erg indrukwekkend.
Veel leguanen in de parken daar tegengekomen. 21/10 om 23.00 (ipv 22.00uur wat ik dacht) weer terug naar Melbourne met de bus.
In mijn nieuwe hostel twee erg aardige meiden uit DU leren kennen waarmee ik naar het strand ben gegaan en daar bij zonsondergang pinguïns uit het water heb zien komen om hun slaapplek te zoeken.
De andere dagen in Melbourne kerken bezocht en kiwi met schil leren eten. Dat is hier namelijk normaal. In het begin is het best gek maar het smaakt echt lekker! Voor iedereen die dit leest moet dat ook eens proberen;)
24/10 begon met great ocean road tour! In één woord 'wauw'. Maar zal nog wel wat meer vertellen.
We zijn naar the twelve apostels gegaan, the Londen bridge, Apollo beach, super mooie watervallen, tower Hill, een vulkaan, heb geleerd een boemerang te gooien en digeridoo leren spelen. Was zo gaaf allemaal. Jullie hadden er bij moeten zijn. Heerlijk kangoeroe gegeten en s ochtends met ongeveer 15 kangoeroes voor mijn deur wakker geworden.
26/10 in de avond naar adelaide doorgegaan.
Volgende morgen 08.00 gratis pannenkoeken in het hostel:) eindelijk dus mijn pannenkoeken.
Met Gabi, een meisje die ik op de tour heb leren kennen, naar wild life park gegaan waar we veel moeder kangoeroes met een baby in de buik hebben gezien. Later op de dag naar de botanische tuinen en s avonds uiteten gegaan bij de beste Mexicaan van de stad. Echt lekker:)!
Alles is hier versierd in helloween thema trouwens.. Blijkt een groot feest te zijn.
28/10 met Johanna uit DU die ik ook op de tour had leren kennen naar de markt gegaan en daarna potjes tafeltennis bij mijn hostel gespeeld. We waren beide best moe van de tour.
In de middag alleen naar de kathedralen gegaan en een Australische simkaart gekocht.
S avonds door medewerkers van het hostel gevraagd om mee naar trivia night (quiz avond) te gaan en ik kwam er echt niet onderuit dus ben meegaan. Ik wist niets, begreep de helft van de vragen niet eens, maar het was wel erg gezellig. Ons team won en kregen daarom 100dollar aan bargeld wat diezelfde avond op moest;) haha. Het werd er alleen maar gezelliger op. Uiteindelijk rond 03.00 uur in bed maar moest 05.00uur weer op voor mijn kangeroe island tour.
Kort geslapen dus en toen nog een een erg heen en weer schommelde boot voor drie kwartier. Werd behoorlijk zeeziek:(
Later op de middag ging het gelukkig weer iets beter en ben ik gaan sandboarden (snowboarden op zandheuvels). Echt super vet:) paar x gevallen waarna je helemaal onder het zand zat maar dat was het waard.
Later onwijs veel zeeleeuwen op het strand gezien en nog gaan kanoën. Was, naast de zeeziekheid, een top dag.
Geslapen in een hutje waarbij de douche en wc buiten waren(ook weer een ervaring;)) en weer digeridoo gespeeld.
Tweede dag, veel kangoeroes (uit eiland zegt het ook al wel) en enkele koala's gezien. Vervolgens naar flinders national park gegaan en de remarkable rocks gezien. Erg tof. Op de boottocht terug dolfijnen gezien:):)
Vandaag naar het strand gegaan!
Dat was het. Sorry voor het lange verhaal.

  • 01 November 2014 - 19:42

    Gera:

    Beste Elisabeth,

    Geen excuses voor het lange verhaal! Juist leuk om te lezen wat ons buurmeisje allemaal meemaakt down under. Hoe uitgebreider hoe leuker hoor. Wat heb je al veel gedaan en gezien in toch een heel korte tijd. Ik kan mij voorstellen dat je dan niet altijd tijd of energie hebt om je je "volgers" bij te praten, maar gelukkig houd je blijkbaar een dagboek bij. Ik kan mij voorstellen dat je anders zelf ook niet meer weet wat je een week geleden of drie dagen geleden hebt gedaan. Dat overkomt ons ook vaak als we op reis zijn (en dan voor een veel kortere periode!), zo vol indrukken kom je te zitten.
    Vandaag was het bij ons een buitengewoon warme dag voor begin november. Bijna 20 graden! Ik zag al meteen mensen in korte broek, maar dat vond ik wel een beetje overdreven. Maar met korte mouwen in de tuin werken was heel aangenaam.

    Groetjes en we hopen nog veel van je te horen.

    Gera

  • 02 November 2014 - 16:24

    Moeder Gaby:

    hallo Elisabeth
    Nu pas heb ik tijd je uitgebreid verslag te lesen.
    Wat leuk ,behalve dan je zeeziekte natuurlijk.

    Ik moet zeggen ik wordt steeds enthousiaster over je reis.
    Geweldig dat je dagboek schrijft en je reis met ons deelt.
    Tot gauw weer live E
    Ma

  • 02 November 2014 - 21:26

    Tom Beens:

    Ha die E.
    Alles kits, dus.
    Kangoeroe zien is kangoeroe eten begrijp ik.
    3 weken onderweg nog 36 te gaan (uitgaande van 9 maanden)
    Groet
    Pa

  • 06 November 2014 - 12:51

    Tamara Van 't Klooster:

    Haai lieve Schat!

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en doet! Echt heel erg leuk!
    Geniet er van en ik zal al je verhalen lezen

  • 07 November 2014 - 20:07

    Gera:

    Hallo Elisabeth,

    Ik weet niet of in Australië je verjaardag al voorbij is, maar hier is het nog 7 november.
    Dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag (natuurlijk ook namens Frans). Ben benieuwd hoe je je verjaardag dit jaar hebt doorgebracht. Zijn de Australiërs een beetje leuke mensen?

    Groetjes,

    Gera

  • 08 November 2014 - 00:00

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:00

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:00

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:00

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:00

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:01

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:01

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:01

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

  • 08 November 2014 - 00:01

    Fam. De Weerd:

    Lieve E,

    Via deze weg willen we jouw van harte feliciteren! Het is inderdaad even de vraag hoelaat het bij jou daar is maar dat komt vast goed!

    De verhalen geven aan dat je het super leuk hebt!
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal en zo houden we je toch een beetje in de gaten!

    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 6697

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Rondreis

Landen bezocht: