Darwin, cairns, Great barrier reef, verstandskies - Reisverslag uit Magazine Island, Hong Kong van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu Darwin, cairns, Great barrier reef, verstandskies - Reisverslag uit Magazine Island, Hong Kong van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

Darwin, cairns, Great barrier reef, verstandskies

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

30 November 2014 | Hong Kong, Magazine Island

Na de dagtour met de bejaarden in Darwin, ging ik de dag erna gelukkig met leeftijdsgenoten naar litchfield. Eerst op een boot gegaan vanwaar krokodillen werden gelokt met vlees en daarvoor uit het water sprongen. Vandaar de naam ' crocodile jumping tour'. Was erg gaaf om te zien. Vervolgens naar twee hele mooie watervallen geweest waar we heerlijk hebben gezwommen en wie kwam ik daar tegen.... weer dat nederlandse stel ;)
Het was echt een relaxede dag in een ontzettend mooi natuurgebied.
De volgende ochtend om 10.10 met het vliegtuig naar cairns. Prima vlucht met mooi uitzicht. Eenmaal in cairns aangekomen met een shuttle bus naar mijn hostel. Het was daar gelukkig niet zo heet en droog als in Darwin.
Rustig dagje aan het strand, wat op 10 min loopafstand is, en ook nog eens met gratis wifi :) wat heb ik het toch zwaar.
Volgende dag naar de tandarts om een afspraak te maken om mijn verstandskies te laten trekken.... Omdat ik twee dagen erna voor 5dagen zou gaan duiken, hebben we de behandeling daarna gepland.
De rest van de dag rustig aan gedaan en heerlijk bij het zwembad van hostel gelegen. De twee dagen erna eigenlijk ook alleen maar gerelaxt.

Vrijdags begon de duikcursus. Eerst twee dagen ik klaslokaal en zwembad voor het theoretische gedeelte en de oefeningen die we vervolgens ook op de great barrier reef moesten uitvoeren. We waren met 4anderen, twee Costaricanen en twee Engelsen. Onze duikinstructeur was een Nederlander en jullie geloven nooit waar hij vandaan kwam........ EEMNES!!!!! Hoe klein kan de wereld zijn. Een erg aardige instructeur die bijna van zijn stoel viel toe hij erachter kwam dat ik uit eemnes kwam.
Gelukkig alle examens gehaald, anders mochten we de boot niet op.
Derde dag om 05.45 opgehaald om voor 3dagen op de boot te gaan.
We zaten met ongeveer 35 mensen op de boot, ook nog andere cursisten maar ook al gecertificeerde. Erg leuke groep zo bij elkaar.
Eerst heerlijk op de boot ontbeten met croissantjes en allerlei vers fruit :)
Na het ontbijt, safetynumbers gekregen, die we na elke duik en ook gedurende de dag moesten zeggen, als daarom werd gevraagd door de instructeurs.
Rond 9.00uur eerste echte duik. Wel even spannend maar super gaaf. Heel mooi koraal en ontelbaar verschillende soorten vissen. Zoals ik eerder zei, moesten we ook hier oefeningen doen zoals: je duikbril vol met water laten lopen en vervolgens (onderwater natuurlijk) weer leeg maken, doen alsof je geen zuurstof meer kreeg van je tank en dan samen met die van je buddy doen, doen alsof je niets meer zag en je door je buddy laten leiden, leren met compas de weg terug te vinden enz.
Doordat we redelijk veel van die oefeningen moesten doen, hadden we maar een korte tijd om het reef te ontdekken. De andere 2duiken van de dag waren ook erg gaaf en heb alle oefeningen gehaald:)
We moesten trouwens een stingersuit aan tegen de kwallen.
Tweede dag om 06.45 op en vervolgens om 07.30 eerste duik en daarna pas ontbijt. Redelijk pittig maar ik mag niet klagen;)
Totaal geen last gehad van mijn verstandskies trouwens tijdens het duiken:)
Deze tweede dag deden we 4duiken. En na de tweede duik van de dag was ik gecertifieerd open water diver. Weer een papiertje op zak:)
We kregen toen de optie om ook nog adventure diver te worden waarbij we dan nog 3duikopdrachten moesten doen en vervolgens tot 30m ipv 18m diep mogen duiken.
Tom en ik besloten dat te doen. De opdrachten waren: in de nachtduik met een compas de weg terug te vinden omdat het op 30m diepte soms ook erg donker kan zijn en tot 30m diep gaan waarbij ik lichte narcosis ondervond. Je wordt dan een beetje melig en komt aangeschoten over. Als je dan weer iets omhoog gaat, gaat het gelijk weer weg.
Maar voordat we die vervolgcursus gingen doen, mochten we eerst voor de eerste keer alleen op pad als open water divers. Tom en ik konden alleen nog niet zo goed met het compas overweg waardoor we verdwaald raakte:p we werden vervolgens met de speedboot van de grote boot opgehaald. We moesten ons aan het touw dat erachter hing vasthouden en zo weden we terug naar de boot gebracht ;) haha.
Tijdens de nachtduik hadden we een aantal haaien tussen 1,5 en 4meter gezien en ook een reuze schildpad van ongeveer twee tafels breed.
Na de laatste duik gelijk na bed want was erg moe. Viel gelijk in slaap, heerlijk om op een boot te slapen.
S ochtend vroeg weer vroeg op om te duiken, daarna ontbeten en gelijk weer gedoken. Na die twee duiken was ik gecertificeerd adventure diver:):) de laatste duik mochten Tom en ik weer zelf op pad en dit keer ging het gelukkig goed.
Terug bij het hostel even bijgekomen en al het zoute water uit mijn haar proberen te krijgen. Het was een gek gevoel want het voelde alsof ik nog steeds op de boot zat.
S avonds met een deel van groep bij baverian beerhouse gegeten en vervolgens met de jongeren uitgegaan.
Volgende dag stond het verwijderen van mijn verstandskies op de planning.... Om 10.00 moest ik bij d'r tandarts zijn. Nadat de eerste plaatselijke verdoving was mislukt kreeg ik er nog een en toen kon het eruit wrikken beginnen. Uiteindelijk is het gelukt maar het was een hele klus. Recept voor antibiotica en pijnstillers meegekregen en naar apotheek gegaan. Ongeveer 3uur later werkte de verdoving uit maar dankzij de pijnstillers weinig pijn. Wel een dikke wang en lip, kon moeilijk praten, drinken en eten. S avonds hadden we soort afscheidbbq met allemaal lekker vlees maar ik kon alleen yoghurt eten.... Arme ik;)
S nachts redelijk geslapen maar de volgende dag was mijn wang nog dikker.... De pijn viel overigens erg mee dus mag niet klagen. S ochtends vroeg de bus en Ferry naar magnetic island genomen. Erg mooi!! Sliep in een houtje hutje met 7anderen aan het strand met super mooi uitZicht.
Eerste dag boodschapjes gedaan waarvoor we een halfuur heen en halfuur terug moesten lopen in de hitte. Rest van de dag beetje gerelaxt. Volgende dag een wandeling van 6a 7uur gemaakt naar de andere kant van het eiland waar we helemaal bezweet aankwamen en gelijk in het water doken. We besloten de bus terug te nemen;) s avonds was fullmoonparty maar daar was weinig aan en was ook best moe van de wandeling en nog niet helemaal hersteld van mijn getrokken kies. Optijd mijn bedje ingegaan maar moest er gedurende de nacht er een paar keer uit omdat het slot van ons huisje niet goed werkte en ik het dichts bij de deur lag... Na een gebroken nacht dus de volgende dag, even gesnorkeld maar vooral boekje gelezen en in hangmat gelegen. Erg fijne manier om bij te komen.


  • 02 December 2014 - 20:28

    Gera:

    Beste Elisabeth,

    Wat een uitgebreid verslag weer van je avonturen down under. En nu in de dubbele betekenis: ook nog meters diep onder de zeespiegel. Goed van jou dat je dat durft. Ik geloof dat ik liever een verstandkies laat trekken!! haha. Hopelijk is je wang weer gewoon en heb je verder geen last van deze operatie.
    Wat leuk dat je mensen van allerlei nationaliteiten ontmoet, want ik denk dat Australië geliefd is bij heel wat backpackers. Maar kom je ook nog een beetje in contact met de lokale bevolking of zijn die alleen maar druk aan het werk om al die toeristen het naar de zin te maken? Zijn ze een beetje aardig en vriendelijk?
    Maar wat heb je al veel meegemaakt de afgelopen weken. Goed dat je af en toe een rustig dagje inlast want ik neem aan dat je toch af en toe ook eens een wasje moet draaien of andere "dagelijkse" dingetjes moet doen. En dan kun je al je indrukken en belevenissen een beetje verwerken.
    Groetjes,

    Gera

  • 09 December 2014 - 23:10

    Elisabeth Beens:

    Lieve Gera,

    Wat leuk dat jullie zo meeleven :)

    Ik ontmoet vooral backpackers maar in het binnenland ook nog wel de lokale bevolking. Hier aan de oostkust zijn alleen wel erg veel europeanen.
    Autraliers zijn over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam. Ze gaan met je om alsof ze je al je hele leven kennen.

    Heel veel liefs,

    Elisabeth



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6706

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Rondreis

Landen bezocht: