katherine en Darwin. - Reisverslag uit Humpty Doo, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu katherine en Darwin. - Reisverslag uit Humpty Doo, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

katherine en Darwin.

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

15 November 2014 | Australië, Humpty Doo

Bij het instappen in de bus naar katherine kwam ik heel aardig Nederlands stel, waarmee ik eerder in adelaide op tour was gegaan, tegen. Gezellig gekletst en daarna prima geslapen.
Het was een 17uur durende busreis en bij aankomst merkte ik al gelijk dat het ook daar erg warm was. Na 5min lopen al helemaal doorweekt.
In het hostel gelijk bikini aangetrokken en met een Koreaan naar de hotsprings gelopen. Wauw wat was het daar mooi!! Heel idyllisch.
Er stond een bord met gevaar voor krokodillen maar die schenen er niet te zijn dus zijn er gewoon ingegaan.
Het was toch verder lopen dan gedacht op de heenweg en mochten gelukkig op de terugweg met iemand meerijden.
Tweede dag in katherine naar de toeristenoffice gegaan en gewacht tot iemand mij mee naar het nationalpark 30km verderop wilde nemen. Na iets minder dan een uur was het raak:) 4 Nederlanders namen mij in hun camper mee. Eenmaal daar heb ik mijn eigen pad getrokken. Eerst naar super mooi uitzichtpunt op de katherine gorge gelopen en vervolgens een boottocht genomen. Kanoën werd ivm hitte afgeraden dus dan maar op de luxere manier;). Op de boot heb ik een Australisch stel gevraagd om mij terug te rijden en dat was gelukkig geen probleem.
Nadat ze mij bij mijn hostel hadden afgezet, kwamen ze later terug om mij hun adres te geven. Ze wonen aan de oostkust, waar ik komende maand heenga, en boden mij aan bij hen te slapen. EN... Ze waren onlangs getrouwd en hadden daarvan nog een aantal flessen champagne over en wilde er mij een geven:):) zo maak je nog eens lieve mensen mee.

Derde dag wilde ik eigenlijk weer proberen naar het nationalpark te komen maar was best moe en moest sabonds ook weer op tijd terug zijn voor mijn bus naar Darwin.
Hele dag lekker aan het zwembad gelegen en boekje gelezen.
Om 18.00 ging mijn bus en om 17.30 kwamen er emmers of misschien zelfs containers regen uit de lucht en een bliksem niet normaal. Niet verticaal maar horizontaal en dan raakte twee bliksemschichten zich. Erg apart om mee te maken. Alle stroom viel uit maar ging gelukkig na 5min ook weer aan.
Ik als een gek, met mijn grote backpack naar de bus gerend en redelijk droog aangekomen.

Rond 21.15 arriveerde ik in Darwin, gelijk naar hostel gegaan en in slaap gevallen.
Eerste dag langs het strand gelopen waar we helaas het water niet in mochten ivm kwallen, krokodillen en gesignaleerde haaien. Ik ben er dus ook maar braaf niet ingegaan.
Tijdens het lopen meid uit canada tegengekomen waarmee ik tot de middag heb opgetrokken. Samen naar the lagoon, waar we wel mochten zwemmen gegaan en even dorp in gelopen. In de middag lekker aan het zwembad gelegen en wie waren daar....? Het Nederlands stel van de tour uit adelaide. Erg gezellig!
S avonds met Lu en Rosanne geskyped, erg leuk:)
Heb af en toe wel heimwee hoor maar het is hier toch te leuk en mooi om eerder terug te gaan;) dus jullie moeten nog even geduld hebben.
De eerste maand zit er al bijna op. Zo gek!

Tweede dag lekker aan het zwembad gelegen, boek gelezen en met die Nederlandse opgetrokken. S avonds met jonge, die ik in Canberra, bijna een maand geleden had leren kennen, aan het water gaan eten. En wat zagen we daar..... Dolfijnen!!! Redelijk dichtbij. Echt heel gaaf. Zoiets is echt onvergetelijk.

Derde dag (vrijdag/gisteren) in de ochtend naar receptie gegaan om details over mijn tour van vandaag op te vragen. Helaas kon mijn tour niet doorgaan en wilde ze mij een gratis upgrade naar een drie ipv tweedaagse tour geven maar dat waren ze vergeten door te geven en die tour was 2uur daarvoor vertrokken... Daar stond ik dan....
Van kastje naar de muur gestuurd, dus daar ben ik de halve dag mee bezig geweest. Uiteindelijk mijn geld teruggekregen en daarvan 2losse tours geboekt. Een vandaag, naar kakadu nationalpark en een morgen naar litchfield warervallen. Gelukkig dus niet alles in het water gevallen...

S avonds op het strand tijdens zonsondergang met 3andere gegeten en de champagne gedronken. Vallende sterren en vuurvliegjes gezien. Erg gaaf. Kan het niet beschrijven en ook niet op foto vastleggen.
nog gebeten door een krabbetje maar deed geen pijn;)

Vandaag; De tourgroep was te vergelijken met een bejaarden uitje:p ik was met ruim 40 jaar verschil de jongste van de groep.
Maar ik mag niet klagen want was super gaaf! Krokodillen gespot en allerlei soorten vogels in alle kleuren en maten. Emu's, buffels en nog veel meer.

Liefs mij.

  • 15 November 2014 - 11:39

    Gaby Beens:

    Geweldige beleefnissen,Elisabeth
    Ik ben trots op jou.
    Reageer nog een andere keer uitvoerig want we hebben nu 2 Chinesen op visite.
    Wel voorzichtig met de kroko`s,he.
    Maar dat doe je wel....
    Dikke kus
    Ma

  • 18 November 2014 - 13:56

    Dani:

    Hey lieve E, ik heb met een 'big-smile' je blog gelezen. Wat schrijf je toch leuk! Ik verheug me al op je volgende verhaal! Dikke kus

  • 08 December 2014 - 15:30

    U:

    Hey E`tje!

    Was leuk je even op de Skype te zien tussen al je drukke bezigheden en je blog te lezen.
    Ik tel er toch geen 7 hoor :)

    Zie dat je je onderhandelingskwaliteiten ook Down Under nodig hebt je je niet met een kluitje in het riet (of tussen te krokodillen) laat sturen. Toppie!! Enne ... die Krok`s die kan jij wel aan hoor :p

    Wordt niet te bruin heh? :)
    Heel veel plezier en geniet ervan zo lang het kan.... het werkende leven kan hierna altijd nog vooro 40+ jaren.

    Gr uit een grauw Baselland...
    U

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6709

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Rondreis

Landen bezocht: