Airlie beach, whitsundays, herveybay en fraser isl - Reisverslag uit Urangan, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu Airlie beach, whitsundays, herveybay en fraser isl - Reisverslag uit Urangan, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

Airlie beach, whitsundays, herveybay en fraser isl

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

09 December 2014 | Australië, Urangan

Aangekomen in airliebeach hadden Tom en ik 1,5dag om sintcadeautjes voor elkaar te kopen en gedicht te schrijven.
Verder lekker Rustig aan gedaan.
2dec gingen we s avonds de solway lass op, een redelijk groot zeilschip. Een gezellige groep en crew.
Voor 4nachten en 3dagen waren we op die boot en voeren rond de whitsundays Islands. Dolfijnen, schildpadden, zeesterren en reefsharks gezien. Erg gaaf! We konden ook met een touw vanuit de boot het water in swingen, had daar 2dagen spierpijn van.
De tweede dag hebben Tom en ik weer gedoken. Het koraal was erg mooi maar de visibility was een stuk minder dan tijdens de duikcursus.
De laatste dag op de boot was het Sinterklaas en had zwarte piet chocolademunten in onze schoenen gedaan.
Terug aan land hadden we 3uur tot we voor 17uur in de bus moesten.
Snel gegeten, tassen herpakt en nog een chcoladekerstman, die wij tot sint hadden omgedoopt, gekocht.
Eenmaal in de bus, gingen Tom en ik Sinterklaas vieren. We lazen elkaars gedichten voor en gaven de cadeautjes. Natuurlijk moest er ook nog gezongen worden:p en dat allemaal in een volle bus.
Na een onrustige nacht met een heftige storm kwamen we 4uur later dan gepland aan in ons hostel. Allemaal kakelende kalkoenen liepen daar rond. Tom ging gelijk zijn bed in om zijn gebroken nacht in te halen en ik heb onder andere mijn duikfotos op Facebook gezet en met papa en mama geskyped.
S avonds vroeg naar bed omdat de volgende ochtend om 07.45 alweer de volgende tour ging naar fraser island. Dat eiland staat op de Werelderfgoedlijst omdat het het grootste zandeiland van de wereld is.
Na een stormachtige boottocht ernaar toe, klaarde het gelukkig op.
Eerste stop was bij een super wit strand waarmee je je kettingen, oorbellen en ringen schoon en glimmend kon poetsen. Dus loop er weer helemaal blinkend bij.
Vervolgens geluncht waarbij enkele kukaburras onze kip wegpikte.
De rest van de dag wandelingen door super mooie regenwouden gemaakt.
Tweede dag 07.45 vertrokken en met 4wd tourbus over het eiland gecrost. Van voor naar achter en van links naar rechts geslingerd in de bus over de hobbelige zandpaden. Vervolgens zouden we stuk over het strand rijden maar daar kregen we een lekke band....:(
Gelukkig had de tourguide hem redelijk snel vervangen en konden we weer verder crossen. Ooit verkeersborden op het strand gezien ? Ik wel vandaag, maximale snelheid op het strand was 80km/u en door het bos 30km/u. Er was zelfs een vliegveldje op het strand.
We gingen naar een wrak van een schip en vervolgens naar de champagnepool. Door het oceaanwater wat in die kuilen kwam ging het bubbelen, vandaar de naam champagne. Ook nog naar eli creeck gegaan waar we met opblaasbanden door de stroming tussen het regenwoud werden meegevoerd. Erg mooi!
Op terugweg begon het erg te stormen waardoor het zand waar we overheen moesten rijden blubberig werd en de auto voor ons meerdere malen kwam vast te zitten.
Derde dag naar twee meertjes gegaan waarbij we bij de eerste stand up paddeling konden doen en bij de tweede er van die Spa visjes inzaten die je dode huidcellen weg knabbelde. Dus naast mijn blinkende sieraden is mijn huid ook weer schoon;)
Bij dat laatste meer was ook nog een hoge zandheuvel waarvan je af kon rollen of boarden en vervolgens in het water eindigde.
Tot slot nog wilde dingo's gezien! Eindelijk. Die ontbraken nog op mijn lijstje. Rond 5uur weer terug naar vaste land en met shuttlebus naar hostel gebracht. Moe maar voldaan:)

• 09 December 2014 - 12:38

Herman:

Lieve Elisabeth,
    Wat klinkt het allemaal heerlijk. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Mooi dat je al een gevorderde duiker bent, goed gedaan. geniet er verder van! veel liefs van ons uit Chur, HHFYI

• 09 December 2014 - 16:51

Gina Van Bolhuis:

Lieve Elisabeth,

Wat gaaf om je reisverslagen te lezen en je mooie foto's te bekijken. Wat een belevenis om dit te doen zeg. Ontzettend leuk en goed dat je het allemaal doet. Ik vermoed maar zo dat Australië een prachtig land is. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers en zou ook best willen doen wat jij doet maar ja; werk en andere verplichtingen. Geniet er 200% van.
    Alvast fijne (warme) kerstdagen en een knallend 2015
    groetjes uit Eemnes xx

• 11 December 2014 - 00:06

Gaby Beens:

Ja gezellig weer om je verhaal te lezen te ,Elisabeth.
    Het Fraser Island zou ik wel willen zien. Champagnepool klinkt al zo leuk.... Visjes huid pealing heerlijk,zich voelen als nieuw geboren.
    Bij al de nieuwe indrukken ook deSint traditie hoog houden.....je bent ons een voorbeeld.
    Ik ben sinds van avond weer in Eemnes. Duik nu lekker mijn bed in.
    Dikke kus lieve E
    Ma