Brisbane, surfers parsdise en byronbay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu Brisbane, surfers parsdise en byronbay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

Brisbane, surfers parsdise en byronbay

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

19 December 2014 | Australië, Byron Bay

Al meer dan 10dagen geleden mijn laatste blog. Sorry lieve lezers ;)

Ik zal een zo goed mogelijke samenvatting geven.
Bij aankomst in brisbane was het gelijk weer zweten, wat een hitte. Boodschapjes gedaan en yatzee gekocht om de avonden zonder televisie door te komen. Gelijk een toernooi begonnen: wie na 10vellen heeft verloren moet iets lekkers bakken (zonder oven en al te veel keukengerei want dat hebben ze hier niet in hostels).
Volgende dag hadden we een tour met wijnproeverij om 10.00uur sochtens. Goed begin van de dag:p
Daarna mooie wandeling door regenwoud gemaakt waarbij we een slang, een catbird (vogel die geluid van kat maakt) en honderden papegaaien gezien die op mijn hoofd kwamen zitten. Maar gelukkig vond ik dat alleen maar leuk:) lang leven papegaaien:)
Tijdens de wandeling ook 30m hoog in boom geklommen en in een andere holle boom gestaan. Allebei erg gaaf.
Volgende dag met gratis stadsboot door brisbane gevaren en s avonds een kerstshow bekeken. Wel raar om dat in circa 30graden te bekijken. Is toch niet echt een kerstgevoel.
Vanuit brisbane naar surfers Paradise. Erg mooi, groot strand met helaas overal jellyfish. Toch maar niet ingegaan....
Tweede dag hoorde we s ochtends het nieuws over de gijzeling in Sydney.... Rara, sombere dag. Door heel Australië was extra beveiliging en waar wij waren vlogen de hele dag helikopters ivm veiligheid. Iedereen bleef binnen en volgde het nieuws.

Laatste dag lange wandeling over strand naar de stad gemaakt en weer nieuws gevolgd. (Was tv in hostel)

Op naar byron bay.
Weer/nog steeds erg warm! Maarja ik klaag niet;)
Boodschappen gedaan (moet ook gebeuren) en yatzee gespeeld:) ik sta nu na 6vellen ruimschoots voor maar nog 4 te gaan....

Inmiddels zijn we bij Gisteren in byron bay aangekomen. Tom en ik hebben weer gedoken:):) zo gaaf! Zeesterren, (niet gevaarlijke) haaien, Dora en nemo (van finding nemo) En nog veel meer gezien. Ook weer foto's gemaakt dus die komen hopelijk binnenkort op FB.

Vandaag naar het meest oostelijke punt van het vast land van Australië gelopen. 5km langs het strand, erg mooi maar ook erg warm. Het eindpunt was een lighthouse. Ga er morgen waarschijnlijk zonsondergang bekijken waarbij ook dolfijnen te spotten zijn.

Heel veel liefs, mij

  • 19 December 2014 - 21:09

    Gaby Beens:

    Lieve Elisabeth
    Spannend om te lezen ook al wist ik het een en ander al.
    IK HOOP VOOR JOU DAT DE HITTE GAUW MINDER WORDT:DAN KUN JE NOG MEER GENIETEN:
    Nu een verschrikkelijk drama in Cairns .
    Ook dat zul je via de media meekrijgen.

    De adventstijd en straks kerstmis in die hitte, zul wel onwerkelijk voelen. Maar goed :
    We zullen je heel erg missen. Maar ja jou gaat het goeg ,je geniet en dat vinden we super leuk. Ik geliuksvogel zie jou in maart in Bangkok.
    We skypen als afgesproken met z´n allen om 20.30.
    Surf ze morgen en voor zondag een goede nachtreis naar Sydney.
    VEEL knuffels xxxxxxxxxx
    Ma


  • 19 December 2014 - 22:00

    Pa:

    Leuk, lijkt wel Zwitserland.
    Ook erg warm hier.
    Ook veel papagaaien, maar wel van een ander soort.
    Stranden dan weer minder, alhoewel Zürich heeft een mooi strand.
    Kortom: je had ook hier kunnen blijven. Waarmee alleen gezegd wordt dat men je mist, en ik persoonlijk gewoon niets anders dan jaloers ben.
    Heb ondertussen mijn weddenschap dat je maar 6 weken weg zou blijven verloren. Gelukkig heb ik alleen met mezelf gewed. De verliezer moet een fles Amarone spendieren. Ik dus aan mijzelf. Je ziet ik kom de tijd wel door. Morgen ga ik naar Eemnes en Ma na kevelaer.
    we skypen (tu et moi, het is en vogue om Frans te praten)
    Gr
    Pa

  • 02 Januari 2015 - 16:09

    Danielle:

    Hey lieve E! Kan me voorstellen dat heel Australie in shock was :(
    En hoe was de zondondergang? Dolfijnen gezien? En wanneer komt je volgende blog? Ik verheug me er al op! We hebben je enorm gemist met kerst en nieuwjaarsdag :(

    XXXX

    P.s. Zo leuk dat mam je komt opzoeken!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6686

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Rondreis

Landen bezocht: