Tweede deel Byron bay, SYDNEY en blue mountains. - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu Tweede deel Byron bay, SYDNEY en blue mountains. - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Elisabeth Beens - WaarBenJij.nu

Tweede deel Byron bay, SYDNEY en blue mountains.

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

05 Januari 2015 | Australië, Wolli Creek

Lieve allemaal,

Sorry dat het al even geleden is maar had het gewoon veel te druk met leuke dingen doen;)
Dit wordt dus waarschijnlijk een heel lang verhaal. Alvast gewaarschuwd.

In byron bay, heb ik nog spontaan een surfles genomen. Dat was redelijk zwaar maar toen ik eenmaal bleef staan was het erg gaaf. Na bijna 3 uur soort van gesurft te hebben, had in het helemaal gehad. Veel te moeilijk voor zo'n klein meisje:)

Had de volgende dagen zo'n spierpijn dat ik niet nog een keer naar die vuurtoren ben gelopen dus helaas geen dolfijnen meer gezien. Wat ik wel heb gedaan....? Bijgekomen van het surfen en yatzee gespeeld. Tom heeft de strijd opgeheven. Ik was veel te goed :)

twee dagen later.... 13uur met de nachtbus naar sydney:):):) daar keek ik echt heel erg naar uit. (Niet naar de busrit maar naar de bestemming)
Eindelijk voor een langere tijd op eenzelfde plek waarbij ik dus ook de kleren die onderin mijn backpack zaten eindelijk eruit kon vissen.
Na een redelijk korte nachtrust aangekomen in hartje Sydney:). Met de gratis bus dichtbij het hostel gekomen maar..... Eerst met onze zware backpacks drie trappen buiten op en toen nog twee in het hostel. Phoe Phoe....;)

Ik was helemaal ondersteboven van het hostel. Super ruim, mooie grote keuken met balkon en uitzicht op opera house, gratis internet:), gratis mentos bij de receptie:p, lekker ruikende wc (toen mij dat opviel, besefte ik dat dat dus een tijdje geleden geweest moest zijn;)), grote tv ruimte met ruim dvd assortiment, groot rooftop met uitzicht op harbour bridge en opera house, slaapkamer met eigen douche en wc (die elke dag werden schoongemaakt), gordijnen (ja, dat was ook niet altijd ter sprake), genoeg stopcontacten, stoelen(waar ik al mijn kleren op uit kan stallen en als nachtkastje kon gebruiken). Nou dat was het betreft het hostel:p het mag duidelijk zijn, ik was super happy in en met dit hostel.
Bij aankomst moesten we eerst tijdje wachten tot we de kamer in mochten dus dat gaf ons mooi de gelegenheid om een planning te maken.
Die achteraf redelijk in het water is gevallen omdat we elke dag iets anders bedachten.

Om de 11dagen in Sydney enigszins samen te vatten, zal ik vertellen waar we allemaal heen gegaan zijn en er een zo kort mogelijke beschrijving bij geven. (Het zal niet op volgorde zijn)

- de dierentuin: erg groot en leuk om voor de laatste keer nog alle typisch Australische dieren te zien om afscheid van ze te nemen. Bij de giraffen was een mooi uitzicht op de harbourbridge. Ook nog naar leuke zeehondenshow geweest.
- aquarium: waar we voor de eerste en laatste keer in Australië een platypus hebben gezien. Die stond nog op ons lijstje. Ook alle onderwaterdieren van tijdens het duiken gedag gezegd.
- IMAX met grootste scherm van de wereld. Echt bizar hoe groot die was.
- over harbourbridge heen gelopen en vanaf verschillende hoeken beken: samen met operahouse toch wel DE bezienswaardigheden van sydney.
- tour in operahouse en van verschillende kanten bekeken: kleiner dan ik had verwacht, maar met zon erop erg mooi door weerkaatsing en glinsteringen. Van binnen ook indrukkend. Veel van hout. Lekker wijntje op terras in de zon op tweede kerstdag bij operabar.
-bondi beach: op eerste kerstdag heengegaan. Mega drukte tot het met bakken uit de lucht kwam en iedereen van het strand af rende(toen kwamen wij aan). Wandeling van 3uur van ander strand daarheen gemaakt. Was een mooie wandeling langs de kust.
- Luna park: klein kermis achtig attractiepark aan de andere kant van van de harbourbridge. Het leukste was dat ik daar foto's kon maken met de brug en de operahouse achter elkaar:) zoals je het ook op de ansichtkaarten ziet hier.
- ST Mary kathedraal en hyde park: op kerstnacht naar de mis in de kathedraal gegaan waar van te voren op de voorkant een lichtshow werd afgespeeld.
De kathedraal was achter het hyde park waar s avonds possums liepen en reuze vleermuizen vlogen en in de boom hingen.
- museum of contemporary art en art gallery: beide interessant maar soms wel beetje te zweverig. Een uitgegumd tijdschrift bijvoorbeeld....
- Ferry naar manly beach: mooi om opera house en de bridge vanaf het water te zien. Dit strand zag er gezelliger uit dan bondi beach vond ik. We hadden daar met een Nederlands stel afgesproken waarmee we s avonds ook nog gegeten hebben.
-kerstavond : luxe uiteten geweest bij sake, een Japans restaurant, waarbij we uiteraard sake hebben gedronken, vervolgens naar darling harbour gegaan waar een vuurwerkshow was:) en daarna ben ik dus nog naar de nachtmis in de kathedraal gegaan.
- Eerste kerstdag: naar bondi beach en gewoontjes gegeten.
- tweede kerstdag: tour in opera house gedaan overdag en in de avond Door hyde park gelopen en uiteten gegaan bij sushi train. Dus aan lopende band, heerlijke sushi gegeten.
- we zijn ook nog naar de grootste club van Sydney gegaan waar ze verschillende verdiepingen hadden met op het dak een zwembad. Was erg gaaf en gezellig met engels stel die Tom eerder had ontmoet.
- de andere dagen door de stad gelopen en souvenirs gekocht;)
- avond voor oud en nieuw nog naar opluchtbioscoop iets buiten de stad gegaan. Tof om een keer mee te maken. Met ze allen in een park op groot scherm naar een film kijken.
-oud jaars dag: naar de IMAX, middagslaap en om 18.00uur het dakterras van het hostel op. Er werden allemaal hapjes geserveerd en er was natuurlijk ook een bar:) om 21.00uur was het 'familie vuurwerk'. Super om vanachter het opera house vuurwerk vandaan zien te komen. Foto's zijn ook erg mooi geworden. Er was ook nog een vliegtuigshow die erg indrukwekkend was. Uiteindelijk om 00.00 natuurlijk het grote vuurwerk. Echt enorm veel siervuurwerk kwam van de harbour bridge, het opera house en darling harbour. Dit zal ik voor altijd herinneren. Om 00.30 was het afgelopen en gelijk naar bed gegaan (was beetje ziekig :()
- 1 jan. beetje uitgeslapen maar wilde wakker zijn bij de Nederlandse jaarwisseling. Gek om die dag niet thuis te zijn en zonder familie maar gelukkig bestaat er Skype.
- 2 jan. Laatste bezienswaardigheden bekeken en toren op harbour bridge opgegaan.
- 3 en 4jan. naar de blue mountains. Wauw!! Wat een verschil met de stad. Opeens in een super mooi (werelderfgoed)natuurgebied en het hoogte punt waren the three sisters:):) daar stonden ze dan: Paula, Danielle en luise en grote broer bas heb ik er zelf bij verzonnen :D heb ze een dikke knuffel gegeven en ben natuurlijk met ze op de foto gegaan. Heb zelfs the giant stairs afgelopen om dichterbij te komen.
In twee dagen ongeveer 5500 treden beklommen!! (Die trappen waar ik in het begin over schreef bij het hostel, waren er niets bij)
Ik kan jullie vertellen dat ik mijn kuiten wel voelde;) maar het was het meer dan waard. Verschillende idyllische watervallen en stukken regenwoud gezien.

Gisteren weer in sydney aangekomen waar ik mijn laatste nacht in Australië heb verbracht.

Dat was het dan;)
Nu op sydney AirPort dus mijn volgende verslag komt uit nieuw zeeland!

  • 05 Januari 2015 - 13:53

    Tom Beens:

    Ha die E,
    Leuk dat je in Nieuw Zeeland bent.
    Voorzichtig met die Wandelpaden.
    Eigenlijk begint nu ook je terugreis al een beetje?
    Groet
    Pa

  • 05 Januari 2015 - 23:27

    Gaby Beens:

    he Elisabeth
    Wat een leuk verhaal weer.
    Het operagebouw moet geweldig zijn om te zien vanaf de verte en spectaculair van binnen. Ben jalous op jou,Elisabeth.
    Je verhaal van de 3 zussen en broer is ook zo lief. Ik zou graag de giant stairs met jou beklommen zijn.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Dikke kus
    Ma

  • 06 Februari 2015 - 13:16

    Dani:

    Hey lieve e! Ik lees nu pas je blogs. Ik kon er een tijdje niet op. Wat maak je toch veel mooie dingen mee! Ik had je het liefst een knuffel terug willen geven bij de three sisters! Dikke kus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Rondreis

Landen bezocht: